Ons gebouw en terrein

Ons gebouw is in 1985 gebouwd en in 1986 opgeleverd aan de vereniging. Na jaren in een tijdelijk onderkomen te hebben gezeten was het een feestelijke opening. Het is een stenen gebouw van de buitenkant afgetimmerd met hout en heeft 4 lokalen, over 2 verdiepingen.

Het gebouw

Algemeen

Het gebouw heeft twee lagen met boven en onder een grote centrale hal waaraan aan elke kant 2 lokalen bevinden, in totaal dus 4 lokalen. Er kunnen maximaal 40 personen in het gebouw slapen maar dan is het redelijk vol.

In de hal beneden bevinden zich 2 toiletten, op één van de twee zitten 2 wasbakjes, en een aparte douche. Op de bovenverdieping zijn nog een toilet en douche te vinden.

Troeplokaal

Hier verzamelt de troep elk weekend en wordt met slecht weer het programma gedraaid. Het lokaal is ca 40m2 groot.

Keuken

Onze keuken wordt ook gebruikt door onze dolfijnen en is ongeveer 25m2 groot. In de keuken is een grootkeuken opstelling, grote wasbak, elektrisch fornuis met 4 grote pitten, grote koelkast, koffiezet apparaat, waterkoker, en voor 40 personen servies en bestek.

Wilde Vaart lokaal

Ook ca 25m2, dit is ingericht door de leden van de Wilde Vaart en er staat een bar, koelkastje en banken.

Staf lokaal

Ook het staflokaal is 25m2 en wordt, zoals de naam zegt, gebruikt door de staf. Dit lokaal wordt niet verhuurd. Maar vanaf het balkon bij het staflokaal een prachtig uitzicht over de maasplassen, het mooiste uitzicht van Roermond!

Het terrein

Ons bruikbare terrein is ongeveer 2000m2 groot, hierop staat ons gebouw en 2 loodsen. Er is een centrale appel plaats, een kampvuurplek en een redelijk stuk gras waar een paar tenten op kunnen staan.

Omgeving

Direct buiten ons terrein ligt de groene rivier, dit is een groot groen stuk land dat gebruikt wordt bij overstromingen maar staat veelal droog, hier maken wij veel gebruik van voor ons programma.

Daarnaast liggen wij vlak bij het mijngebied en natuurlijk de Maasplassen en het stroomgebied van de Roer en de Maas. En dit alles in de stad Roermond nabij winkels en uitgaansgebied.

Verhuur

Wij verhuren het gebouw ook aan andere verenigingen en stichtingen met een maatschappelijk belang, klik hier om een aanvraag in te dienen. Afhankelijk van beschikbaarheid verhuren wij de 3 lokalen van ons gebouw, de troeploods (ca 120m2), inclusief 5 tafels en 10 banken, goed voor ca 40 personen om op te zitten. Buiten hebben wij ook een vaste opstelling van tafels en banken.

In overleg is het ook mogelijk om onze kano’s of vletten, indien deze aanwezig zijn, wij deze niet gebruiken, en u de nodige diploma’s heeft die wij ook van onze eigen leden eisen. Wij hebben ook een grote ME tent (16×6), ook deze kan gehuurd worden.